vrijdag 1 mei 2015

WEEKENDJES WEG

Het was deze maand de maand van de weekendjes weg. Met de paasdagen ben ik met man, kinderen en moeder vertrokken naar Scherpenzeel. Handwerkjes mee, natuurlijk, zonder wordt ik onrustig maar niet veel gedaan. In zo'n weekend doe je andere dingen. Bijvoorbeeld kaarten. Leuk, leuk, we hebben vroeger thuis wat afgekaart. Vroeger speelde je voor geld, kleingeld, centen stuivers en dubbeltjes. En na een avond kaarten en een hoop geluk ging je wel eens met winst naar huis, soms wel een hele rijksdaalder. Maar dan moest je wel alle potjes gewonnen hebben. Dus in het kader van de gezelligheid werd er gekaart. Maar dat gaat tegenwoordig heel anders, jongeren hebben geen klein geld, alles wordt gepind. Dan moet je oplossingen verzinnen en die hebben we gevonden.

Lucifers en paaseitjes (die vertegenwoordigen dan wel 10 lucifers hé, dat spreekt voor zich) Mijn schoonzoon vond het helemaal niks, die lucifers en paaseitjes kon hij nog wel wat in vinden. Maar dat bij gebrek aan lucifers deze gewoon doormidden werden gebroken en de waarde hetzelfde bleef paste niet in zijn structuur, dan kan je nooit winnen.

Hij vond dat je dan net zo goed vingers in kon zetten. Oké dat kan geregeld worden.

Na wel twee en een halve week thuis te zijn geweest waren we er aan toe om even met z'n tweetjes weg te gaan. We hebben gekozen voor Valencia. Fantastisch. Heerlijk weer, lekker gefietst en veel terrasjes gezien.
Handwerkjes mee, natuurlijk anders onrust. Wat gedaan? ja wel 1 hele hexagon bloem in elkaar gezet.
Maar een pleintje ontdekt .....
fantastisch, plaza Redonda. Daar wil ik heen als ik niet meer hoef te werken. Kleine kraampjes met de meest oubollige handwerkbenodigdheden. Helemaal leuk. En nou komt het, tafeltjes met stoeltjes en op die stoeltjes dames die daar lekker zitten te handwerken. Prachtig borduurkant, kantkloswerk, borduurwerk, breiwerk noem maar op. DAT WIL IK OOK. Ik wil daar een openlucht bee beginnen. Het Walhalla. En mijn man die zet ik op het maagdelijke plein even verderop. Bij de fontein. Kan die lekker bieren met zijn makkers. Hé wat een rustig idee dat we vast invulling weten te geven aan onze oude dag.

Maar we hebben ook een prachtige lucht gezien.
Nog nooit gezien, het deed mij denken aan noorderlicht of een regenboog in de vorm van wolken.
Prachtig, weet iemand misschien wat het is of hoe het ontstaat, ik ben namelijk heel benieuwd.
Nog even een ingezoomde




Nu nog even echt belangrijke dingen. Heb ik mijn target gehaald. Ja, het gehaakte babydekentje is af.
 Ik heb de eerste maand (nou eigenlijk de tweede, daar ben ik namelijk mee begonnen) van Joyful Journey van Heart in Hand Neeldearts af. Een hele leuke maandclub van de Handwerkboetiek.





En ik ben lekker bezig geweest met de Stonefields, met de nadruk op lekker want .....
 .....de flying geese zit verkeerd om. Hoe krijg ik het voor elkaar. Misschien moet het zo zijn en zet ik dit door. Ik houd jullie op de hoogte.

Fijn weekend met veel handwerkplezier
Karin

2 opmerkingen:

  1. Hoi Karin, leuk om hier weer eens te zijn.
    Je gaat lekker zo, volgens mij een stuk uitgeruster dan dat je nog met de lapjes werkte. Daar bedoel ik eigenlijk mee dat je nu meer aan je eigen werk toe komt.
    Mooie dingen maken ben je gelukkig niet verleerd.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hè Marga, ja ik heb het lekker naar mijn zin en bruis van de creativiteit, denk zelfs dat er wat ruimte is voor een kerstsiggy

      Verwijderen